Така, как да започна... в един момент реших да си купя банциг евентуално за разни дребни дейности. Нямах желание да се ръся сериозна сума за някакъв по-марков, а масовите модели, които гледах по магазините, бяха от порядъка на 110-130 евро и реших да потърся машина на старо. Намерих модел на старо за 80 евро, който горе-долу изглеждаше сносно (марката естествено е напълно неизвестна), и го взех. По това време не знаех дали трябва нещо спец. да гледам, пуснах го - работи, и го взех.
Първият проблем беше лентата. Предишният собственик какво беше правил - не знам, но лентата се беше опирала в предпазителя и в други части на корпуса и съответно зъбите бяха тъпи. Първа задачка - заточване на лентата, колкото мога. Поиграх си с настройките на водачите, които са отвратителни и горе-долу докарах лентата да върви така, че да не се трие.
Реших да подобря параметрите на банцинга - 8 см височина ми се сториха малко, та поизрязах леко предпазителите, които влизат в тялото на банцига, така че да не закачат колелото при прибрано състояние и така успях да вдигна височината на рязане от 8 на близо 12 см. Сложих четки за почистване на колелата (четки за зъби), от които само едната оцеля - другата беше изгубена при ремонтите.
Монтирах си осветление от старо USB заредно, което беше на дебел кабел - като лампа встрани, но в крайна сметка се прецакаха диодите и в момента съм имплантирал рейка диоди на корпуса, които осветяват точно зоната на подаване.
След това забелязах, че при работа лентата се гъне и съответно я затегнах, а тя от своя страна почна да бяга по колелата. Каквото и да правех, не успях да я укротя и в един прекрасен момент се скъса механизмът, който държи горната ролка. Беше алуминиев детайл - като пантичка, на който се захващаше горното колело и винтът за опъване и точно на пантичката се спука. Та, почесвайки се по главата и мислейки защо дадох тия 80 евро, стигнах до извода, че без побългаряване няма да се мине. Успях да заваря криво-ляво подобен детайл от шина. Няма го действието, което имаше пантичката, но основните настройки останаха - повдигане в ляво в дясно и в долната част. Така горното колело може да се регулира.
Известно време го ползвах така, но в един момент установих че гумите са нацепени - справка в интернет ме отказа от идеята за нови гуми. Наскоро бях гледал как Матиас преправя подобен банциг с изолирбанд, но той сложи 3 слоя на колелата. След като разкарах гумите, се оказа че има доста голям улей, където е лежала гумата и трябваше да запълня празнината, а поради липса на друг материал използвах изолирбанд - може би по 3 малки ролки на колело. Колелата се получиха равни или почти равни отгоре, не успях само с изолирбанда да докарам бъчвообразната форма. Реших да ги понамаля и оформя но с шкурка ставаше бавно и ги струговах с плоско длето, на място (лентата я обърнах за горното колело да не се окълцам), нямаше как да го направя иначе. При долното колело стана лек фал и направих едно голямо клъцване. Поради по-големите колела в момента лентата леко се измести в дясно, но пипнах водачите и в момента придържат лентата нормално.
Старите гуми прибрах за всеки случай, ако някой ден реша да си търся и ми затрябват за размер.
.
Здравей, интересна преработка?!
ОтговорИзтриванеА нещо по самоите водачи правил ли си? Имам предвид заменял ли си ги с лагерчета или друго по-надежно от графитите?
Имам подобен банциг и подобни "болежки".
Поздрави Владо
Здрасти, ами водачите са фабричните. Мислех да правя нови с лагери, но за сега не съм стигнал. В момента съм с стоманени водачи резнати от шпилка. Кой трябва да е Владо?
ОтговорИзтриване